Alla inlägg under oktober 2009

Av Mandy Wollersheim - 31 oktober 2009 20:00

Tjena Tjingeling pling plong!

 

Oj oj oj villken kväll!! Haha jodå nu är man ju äntligen 18 år. Var på pizzeria Natthalie igår och käkade pizza ( De kunde du aldirg gissa va? Att man äter pizza på en pizzeria?! ) och drack stark öl. NAJS. Sen när vi skulle betala så ficka jag shot med 40 % snaps som jag halsade. De va gott som fan kan ja säga. De va ju inte kallt längre. Den värmde ganska gott!

 

När ja kom hem så typ halsade ja en så färdig blandad cider grogg. Den smakade persika och vanilj. Najs som fan! MUMS!!

 

Efter dessa sprit intag så ställde jag mej och gjorde en tårta. Haha undrar om det egentligen var spriten som bestämde vad jag gjorde. I alla fall så blev tårtan jätte bra. Det märkte jag nu i morse när jag vaknade. Skulle plocka fram mjölken till kaffet och där står en tårta och tittar på mej. Ja bara: Mamma vem har gjort tårta? Hon bara skratta och sa till mej att det var ja. Haha de va ju inte lite pinsamt.

 

Jaha juste de ja kanske ska berätta lite mer vad jag gjorde igår. Jag var med mamma på jobbet. Jag gick upp 04:30 och kom hem vi 14:00.  Efter ”jobbet” så var ja på banken och fixade mej ett litet guldkonto. När de va klart vilket tog en timme så åkte vi ner till farmor och farfar. Av dom fick jag 200 kronor, en höst glöd (Blomma) och trosor (Det får jag alltid när jag fyller år).

 

 

Jaja de får räcka för ida!// Mandy

Av Mandy Wollersheim - 30 oktober 2009 00:00

Happy Birthday to me!!! Idag fyller jag hela 18 år. Yeh!! Ska nog ut på stan i kväll och supa lite bara just för att jag kan! Haha Någon som vill hänga?

 

  

Av Mandy Wollersheim - 29 oktober 2009 16:05

Tjena alla människor, rymdvarelser och andra som följer min blogg.

 

Idag är det dan före min födelsedag vilket betyder att dan segar seg fram i slowmotion. I´t sucks! I alla fall så har jag mest glott på tv med brossan idag.  Ja va ute och kollade posten idag och gissa vad!!?? Jag hade fått brev!!! Och det var från ingen mindre än min morfar och hans fru i Tyskland! WOW säger jag bara. Det var längesedan jag fick brev av dom. Såhär står det i brevet:

 

Zum Geburtstag herzliche Glückwünsche und lass Dir so richtig gut geh´n!

 

Hurra, hurra, hurra

Amanda weird 18 jahr

Wir wünschen glück und sagen vor allem gesundheit auf allen wegen.

 

Libe Amanda alles glück dieses welt Herzliche grüße zum 18 geburtstag.

 

Herzlig

                Oma und Opa

 

Jaha då kanske jag ska översätta det till alla som inte förstår tyska:

 

Grattis på födelsedagen. Hjärtliga gratulationer och hoppas att du får det bra.

 

Hurra, hurra, hurra

Amanda blir 18 år.

Vi önskar dej lycka och önskar alla friskhet på alla sätt.

 

Kära Amanda all lycka i världen till din 18 års dag.

 

Hjärtliga hälsningar


Mormor och Morfar.

 

Jaha nu ska jag sticka och hämta litta kaffe. Skriver kanske några rader senare i kväll men hade tänkt att jag ska gå och lägga mej i tid eftersom jag ska upp kl 04:30 imorn. Ska ju nämligen med mamma till jobbet i morn. Fett sköj ska de bli!

 

Hade bra. Nu ska ja njuta av den sista tiden ja har som 17 åring!// Mandy

Av Mandy Wollersheim - 29 oktober 2009 00:29

Tjena mitt bena sa Lena och spreta med bena! ; )

 

tänkte bara skriva att jag fyller år i morgon. Dagen ska  spenderas med mamsen på Toftaskolan.

 

Hde bra// Mandy

Av Mandy Wollersheim - 27 oktober 2009 20:25

Idag har jag inte gjort mö heller. Haha Otippat va?!

 

Ja vaknade klockan 12:30 av att min brossa stod breve min säng. De första han sa när ja yrvaket tittade på honom var: Du ska ringa farmor när du vaknar. Min tanke: Oj Oj Oj detta bådar inte gått.

 

I alla fall så ringde ja till farmor och fick reda på att jag och brossan ska bli hämtade av farfar kl 09:00 i morgon och sen ska vi gör vinbärsgele. JAG HATAR GELE!!! Jag äter inte ens gele och så måste jag hjälpa till och göra den!! Ja menar hallå var fan är världen på väg??!! Sjukt.

 

Efter samtalet var jag lite värre Bitch än vanligt så ja gick och låste in mej på toa tills ja va den vanliga Bitchen. Ja ville liksom inte Bitcha loss på min brossa. Tyckte synd om honom.

 

Senare på dan så kollade ja och brossan på 2 Fast and 2 Furious. Jag älskar dom filmerna. Brian O´Conor är ju bara så jävla snygg att jag smälter. I´m in löve <3 hihi

Nu när alla i familjen är hemma så sitter vi och glor på Scarry Movie 4. Den är ju bara så löjlig men sjukt bra. Speciellt med Michael Jacksson som samlar ihop ungarna när rymdskeppen anfaller. Haha OMFG ja pissar ner mej!

 

Jaja de va nog allt.

 

Hade bra för de ska ja// Mandy

Av Mandy Wollersheim - 26 oktober 2009 20:35

Lite videor från mina favoriter på youtube.










Av Mandy Wollersheim - 26 oktober 2009 19:51

Idag är det min namnsdag. Alltså är det Amanda. Den person som jag delar namnsdag men är Rasmus. Det får mej att tänka på Rasmus Olsson. R.I.P Rasmus Olsson 16/8 - 2009 Söndag

 

Idag har det inte hänt så mycket. Vakande i "morse" vid halv 12 sen satte jag mej vid datorn och snackade lite med Matthew <3. Vi snackade lite om när jag skulle komma och hälsa på honom i Brisbane. Jag längtar!!!! Men i alla fall så berättade han för mej att det är spikat att han ska åka till Sverige igen nästa år. Då lovade han att han skulle hälsa på mej. FY FAN VA DE SKA BLI COOLT!! Ha sa även att han skulle ha med en massa saker till mej från Australien. Vad mer kan man önska sej? Inte mö va? De skulle va en Subaru Impreza WRX STI i så fall.

 

När Matt hade gått och laggt sej så började jag och brossan att titta på en film. De blev Livvakterna med Johan Falk. Redit bra film! Rekommenderas. När filmen nästan var slut så fick vi besök av syrran. Pernilla <3. Vi tittade färdigt på Livvakterna och sen tittade vi på Another Cinderella Story. Den var också jätte bra.

 

       

 

Nu glor ja på Tinas Cookalong ( stavning? ) Vet inte va ja ska hitta på i kväll men det blir nog film med brossan igen.

 

Hade bra för de ska ja// Mandy

Av Mandy Wollersheim - 25 oktober 2009 23:14

Seplar ett as kul spel med brossan nu. ska nsart kolla på rally på euro sport så måste ju underhålla sej så läne. Här e länken om någon vill spela: http://www.freeonlinegames.com/racing-games/drag-racer-v3.html 


Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du Ken Block och hans Subaru?
 Ja
 NEJ!!
 Kanske
 Vem fan är Ken Block och varför fan kör han Subaru?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards